Koluszki logo

Misją Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach jest udzielanie różnorodnych form wsparcia osobom i rodzinom dotkniętym trudną sytuacją materialną i życiową przy wykorzystaniu i rozwoju zasobów własnych Ośrodka i klienta oraz współpracy władz samorządowych środowiska lokalnego. Misja Ośrodka realizowana będzie poprzez określone cele i zadania Ośrodka.

Celem Miejsko -Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach jest podejmowanie działań zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin oraz w miarę możliwości do życiowego ich usamodzielnienia, rozwijania aktywności zawodowej oraz do integracji tych osób i rodzin ze środowiskiem lokalnym i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.

Godziny pracy:

  • poniedziałek 8.00–16.00
  • wtorek 8.00–16.00
  • środa 8.00–16.00
  • czwartek 8.00–16.00
  • piątek 8.00–16.00

Ośrodek realizuje zadania własne gminy zgodnie z wymogami ustawowymi oraz z zadaniami określonymi przez Radę Miejską w Koluszkach.

Działalność ośrodka regulują następujące akty prawne i dokumenty:

  1. ustawa z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r., poz. 901);
  2. ustawa z 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 390);
  3. ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530);
  4. ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminy (Dz. U. z 2023 r., poz. 40);
  5. ustawa z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146);
  6. ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270);
  7. ustawa z 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. 2022 r., poz. 2123);
  8. ustawa z 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 199);
  9. ustawa z 29 listopada 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1249);
  10. ustawa z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r., poz. 177);
  11. ustawa z 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2023 r., poz. 2424);
  12. ustawa z 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem"(Dz. U. z 2023 r., poz. 1923);
  13. Uchwała Nr XLVI/57/2018 Rady Miejskiej w Koluszkach z 25 czerwca 2018 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach;

Pracownikami Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach są:

  1. Dyrektor Ośrodka
  2. Główny Księgowy
  3. Pracownicy socjalni
  4. Pracownicy ds. świadczeń rodzinnych
  5. Pracownicy ds. świadczeń z pomocy społecznej
  6. Opiekunki

Pracownicy zatrudnieni w MGOPS

są pracownikami samorządowymi i w sprawach pracowniczych mają zastosowanie przepisy ustawy o pracownikach samorządowych.

Dyrektor

jest przełożonym wszystkich pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych. Dyrektor organizuje pracę MGOPS i sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez poszczególnych pracowników MGOPS.

Szczegółową organizację MGOPS oraz zakres obowiązków poszczególnych stanowisk ustala Dyrektor w Regulaminie Organizacyjnym zatwierdzonym przez Burmistrza Koluszek.

Dyrektor przyjmuje interesantów w godzinach:

  • wtorek 13.30–15.30
  • czwartek 8.30–10.30

Gospodarka finansowa

  1. MGOPS prowadzi działalność finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych dla jednostek budżetowych oraz ustawie o rachunkowości.
  2. Podstawą gospodarki finansowej MGOPS jest roczny plan finansowy obejmujący plan dochodów i wydatków.
  3. Działalność MGOPS finansowana jest z budżetu Gminy Koluszki oraz z tytułu realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – z budżetu państwa lub wojewody.
  4. Dyrektor MOPS przedkłada corocznie Burmistrzowi Koluszek plan wydatków w formie i terminach ustalonych uchwałą o procedurze budżetowej.
Facebook.com X.com

Do pobrania